tiistai 6. marraskuuta 2012

Treeniä ja reissua...

30.10. Aksatreenit. Kouluttajana Tuulia. Ihanan vauhdikas ja haastava rata. Ja mikä ihaninta, me onnistuttiin melkein kaikessa. Radassa oli niitä ohjauksia mitkä minulla on aikaisemmin tökkinyt, mutta nyt ne toimi tosi hyvin. Ainoa mikä ei sitten onnistunut ollenkaan oli tuplasylkkäri.... taasen ilman vauhtia jotenkuten, mutta radalla ei sitten millään, joten se jäi sitten tällä kertaa läksyksi.
Minna oli Usvan kanssa edellisessä ryhmässä treenaamassa ja oli tosi ihana nähdä Usvan työskentelyä. Usva flänkkää samalla lailla kuin Ninja, mutta muuten tekee tosi hyvin töitä. Laurakin oli siinä ryhmässä Kostin kanssa ja nekin meni tosi hyvin vaikka heilläkin on ollut pitkä tauko treenaamisessa. Ninjakin oli omassa treenissään onnistunut hienosti. Joten hyvä aksapäivä kaikkinensa :)

1.11. Päivällä oli aluevalmennus Virkkalan hallilla. Aikas kamalan ahdas halli treenata, tuntui että esteen on kiinni toisissaan ja meillä oli jotenkin liikaa vauhtia ja sitten vähän lennettiin liikaa.... en osannut itse jarruttaa koko ajan kun olen tottunut isompaan rataan. Muuten tosi hyvä treeni jonka isoin anti oli mun varpaiden suunta!!! Cheena lukee niin tarkkaan mun kroppaa että riittää kun varpaat näyttää väärään suuntaan niin sinne menee koirakin, vaikka muu kroppa näyttäs muuta.

Treenin jälkeen lähdettiin ajamaan Varkauteen minun äidin luokse puuhommiin.
Siellä koirat saivat riekkua pihassa ja metsässä sydämmensä kyllyydestä ja kyllä ne riehuivatkin..... ei tarvinnut erikseen lenkille lähteä :D

3.11. Käytiin Kuvansissa maneesissa kokeilemassa kisaamista yli puolen vuoden tauon jälkeen.
Iloitin sinne kun maneesin alusta on hyvä ja luulin että kisatreeni on tosi nopeasti ohi kun siellä on vähemmän koiria, mutta en ollut ajatellut että siellä menee mini, medi, maksi, mini...jne..
Joten ei se sitten mikään nopea juttu ollutkaan ja kun siellä oli jäätävä sadekin vielä... Joten päätin jo mennessä että yksi tai kaksi starttia mennään vaan, sillä koiran lämmittäminen ym. oli niin hankalaa. Ja nyt olen erittäin tarkka siitä että koira pysyy kunnossa, en riskeeraa mitään.

Olin ihan paniikissa kun mentiin paikalle. Olen harjoitellut puolessa vuodessa kuusi Liuhtojen treeniä, muutaman Saijan ja yhden Mian treenin. Sitten olen itsenäisesti treenannut viisi kertaa. Joten sillä sitten piti mennä kokeilemaan onneaan...
Tuloksena oli kaksi hyvää hyllyä. Molemmat hyllyt tulivat samanlaisissa kohdissa... nyt kun Cheena on kunnossa se kääntyy hurjan nopeasti ja lukee mua yhtä nopeasti.Eli sain cheenan menemään vinohypyn väärälle puolelle... enkä ole ihan varma mistä kropan kohdasta luki tämän...olisiko ollut ne varpaat...
Muuten radat meni sairaan hyvin, ohjaukset toimi ja Jaksi sanoi että hyppäsi tosi puhtaasti ja vapautuneesti. Ja kontaktit oli huippuhyviä...JEE!!! Siis kisatreeni meni paremmin kuin hyvin.

Nyt jatketaan treenaamista samalla hyvällä fiiliksellä ja katsotaa koska mennään taas kokeilemaan kisaamista, mutta ei vielä vähään aikaan, mä sain tietää tosta kaikki mitä halusinkin ja olen tosi tyytyväinen. Tänään olisikin treenit!

4.11. Omat tokotreenit. Koirat olikin sitten nollannut päänsä siellä maalla melskatessa :)
Ditte sekoili ihan tosissaan. Cheena meni muuten tosi hienosti, mutta ohjattu takkusi tällä kertaa. Kaartaa liian voimakkaasti keskimmäiselle kapulalle, joten nyt täytyy palata treenissä taaksepäin ja harjotella kaaria.
Ninjalla oli aiheena jäävät. Ne se menikin hyvin kun siinä omaa vuoroa odoteltiin. Mutta kun meidän vuoro tuki niin neiti alkoikin sitten pelkäämään Marjaanaa joka oli laittanut lippiksen päähän... voi sitä kyräilyä.... ei sitten voinut keskittyä ollenkaan kun piti vahtia ettei Marjaana vaan hyökkää kimppuun. Voi tuota mörköikää..... Onneksi tilanne selvisi kun Marjaana käänsi lipan taakse, sitten onnistui jo luoksepäästävyyskin hienosti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti