perjantai 23. toukokuuta 2014

viikkojen varrelta :)

Taas on aikaa vierähtänyt enkä ole tänne saanut päivitettyä mitään. Jotenkin päivät menee niin hirveän nopeasti että tuntuu ettei edes ehdi kaikkea tehdä mitä haluaisi ja pitäisi :)

Meillä oli Janne Toivola kouluttamassa agissa 6.5. Tosi kiva kouluttaja ja hyviä ohjeita tuli molemmille. Jaksille tuli ohjeeksi rauhottaa itsensä, sillä Ninja on niin herkkä reagoimaan että se ottaa kaikki ylimääräisetkin sähellykset ohjeeksi. Ja kun Jaksi rauhotti itsensä, oli meno hienon näköistä :)
Minä sain ohjeeksi tasaisen liikkeen... sillä heti kun teen pysähdyksiä, lähtee Remo kyselemään ja tulee helposti kieltoja ja esteen ohituksia. Toimi meille tosi hyvin. 
Ninjasta on tullut tosi kuuliainen ja kiltti, ei enää lähde maata kiertävälle radalle :D
Remo onkin jo valmiiksi tosi kiltti, ihan kuin äitinsä :)

Perjantasin meillä on ollut Ninjan kanssa kilpatokokurssi ja ollaan saatu paljon läksyä sieltä.
Toissakerralla oli noudot. Ninja lukkiutuu kapulaan ja siihen pitää puuttua ja vaatia päästämään siitä irti ennen kuin pääsee kapulalla.. helpommin sanottu kuin tehty :)
Viimeksi oli kaukokäskyt ja mun täytyy laittaa sementtiä tytön jalkoihin että tassut pysyy maassa.. sitä kun pitää edes vähän liikuttaa jotain töppöstä vaihdoissa. 

11.5. Oli Muijalassa äitienpäivämätsäri ja mehän mentiin sinne Ninjan ja Remon kanssa.
Ninja oli kiukkuinen ja apea, mutta Remo loisti upealla käytöksellä. Siellä moikattiin ja haisteltiin monta urosta, narttua ja pentua ilman mitään ongelmaa.
Kehässä mä en vaan onnistunut juoksemaan Remon kanssa yhtään, jätkä pyöri mun jaloissa ja se oli aika surkuhupaisaa touhua.. oltiin me kuitenkin sinisten kolmas :)
Ninjan kanssa juoksu onnistui paremmin kun mentiin lähinnä tokon seuraamisen juoksua.
Ninjakin sai sinisen, muttei sijoittunut.


Mutta näin hurjalla treenaamisella me sitten lähdettiin viikon päästä näytelmiin... voitte uskoa että mua hirvitti ajatus siitä kehässä nätisti juoksemisesta Remon kanssa :D Mutta onneksi Saija lupasi esittää Remon ja mä olin NIIN helpottunut. Mulla kun oli paineita saada Remolle se näyttelytulos että voidaan kastroida poika ja olisi ollut tosi ikävää jos minä olisin sen sössinyt omalla käytökselläni. Ninjan tuloksella ei ollut niin väliä, sen olisi ehtinyt viedä myöhemminkin näytelmiin, mutta totta kai mulla oli toiveena hoitaa molemmilta alta pois tämä pakollinen kuvio.

12.5 Jaksi kävi kisailemassa Ninjan kanssa kaksi starttia ja tuliaisina oli toinen LUVA 0 !!!!

13.5. Mari kävi hoitamassa Ninjan ja Remon. Molemmat oli jonkun verran jumissa. Remolla taas polvi ja selkä jumissa. Ninjalla vähän sieltä ja täältä pientä jumia ja muutama varvas jotenkin sijoiltaan tai jotain, mutta siinä syy reppanan kiukutteluun, se oli kipeä :(

15.5. meillä oli Cheenan kanssa ekat VEPE-treenit. Ne oli kuivalla maalla, siellä voi treenata yllättävän paljon asioita. Oli tosi ihanat treenit ja me kyllä nautittiin Cheenan kanssa ihan hirveesti. Äiskä oli ihan täpinöissä <3
Cheena olikin vallan mainio pakkaus. Haki köyden "veneeltä" ja toi mulle hirveellä vauhdilla maalitolppien välistä, mutta tiputti sen sitten siihen mun eteen tosi tyytyväisenä. Sen olisi pitänyt tuoda köysi mulle käteen, mutta neitihän ei tuo mulle lelujakaan koskaan käteen, vaan saan noukkia ne maasta. Joten nyt ollaan sitten alettu treenaamaan lelun käteen tuomista ja sitä että siitä pidetään kunnolla kiinni.
Toinen mitä treenatiin oli kapulan vieminen vieraalle ihmiselle. Cheena vei yllättävän hyvin kapulan Marikalle, ei se mulle koskaan niin hienosti tuo :D 
Paljon kivoja uusia juttuja tiedossa ja mä niin odotan että päästään sinne veteen treenailemaan, kivaa!!!

18.5. Me lähdettiin Janican kanssa Riihimäelle näytelmiin.
Molemmat karvakasat käyttäytyi siellä superhienosti, niiden kanssa oli ilo olla :) Siellä oli paljon tuttuja hakemassa myös sitä niin haluttua auringon keltaista väriä :) Aurinko paistoi ja oli lämmintä, seura ihan parasta ja koirat upeita, aivan mahtava päivä. 
Siellä oli oikeasti hauskaa. Jos se olisi aina näin, minä voisin jopa alkaa käymään näytelmissä.

Vähän ennen kehää Saija kokeili juosta Remon kanssa ekaa kertaa pienen pätkän ja heti löytyi hyvä vauhti ja asenne. Sitten olikin urosten vuoro. Voi vitsi Saija ja Remo meni hienosti, ei olisi ikinä uskonut että eivät ole treenanneet yhtään. Ainoa oli Remon häntä, joka oli juostessa kippurassa selän päällä... Saija sai sen muutaman kerran laskeutumaan, mutta kun noilla sisaruksilla on aina häntä selän päällä kun innostutaan, niin se vaan nousi sieltä, ei voinut minkään. Häntä siis nousee juostessa, mutta seisomassa ja kävellessä se kuitenkin pysyy siellä selkälinjan alapuolella. Kiitos Saija ihan mielettömästi ammattitaitoisesta esittämisestä ja avusta!!!
Ninjan kanssa mun sitten piti mennä itse kun oltiin melkein peräkkkäin Saijan kassa kehässä. Mutta kait Ninja ihan kivasti liikkui häntä heinosti antennina sojottaen :D 


Ninja antenni pystyssä :)

Ninja seisoo

Remo menossa arvosteluun.. huom...häntä on nätisti :)

Remo antenni pystyssä :)

Remo seisoo.

Tässä ollaan tulossa kehästä.


Molemmat saivat ihan hyvät arvostelut ja minä olen NIIN tyytyväinen!!!




Remo on nyt virallisesti ERITTÄIN HYVÄ :)
Arvostelu: Hyvä tyyppinen, riittävä luustoinen, hyvä pää ja ilme, Hieman lyhyt kaula, Hyvä selkälinja, Hyvin kulmautunut edestä ja takaa, kantaa häntää liian korkealla, liikkuu perä liian pystyssä. (toi pystyperä taitaa johtua tuosta pystystä hännästä )


Ninja on virallisesti HYVÄ :)
Arvostelu: Vielä tyypissä, saisi olla hieman enemmän luustoa, riittävä pää ja ilme, elegantti kaula, hyvä selkälinja, lyhyt ja pysty olkavarsi, kantaa häntää liian korkealla.


20.5. Minä pääsin Remon kanssa Vapun kouluttaman hyppytekniikkaopiskelijoiden loppukokeen koirakoksi.
Oli vähän jännä tilanne kun meitä koulutti kaksi ihmistä ja kymmenisen ihmistä istui vieressä katsomassa. Myös Vappu katsoi koko ajan ja kuvasi osan treenistä.
Mutta Remo käyttäytyi tosi hienosti ja teki hyvin töitä, ei häirinnyt ihmisten tuijotus. Vappua kävi tosin lipasemassa poskesta kun se niin houkuttelevasti makasi maassa kuvaamassa :D
Me jopa tehtiin kaikki niin että minä lähetin Remon mun vierestä eteen kuolleelle lelulle.
Tajusin vasta myöhemmin että eihän Remo halua irrota, mutta hyvinhän se meni :D

Ohjeeksi saatiin paljon jumppaa (ne lihakset pitäisi saada) ja hyppytekniikkaa. Remo hyppäsi aluksi takajalat tiukasti vatsan alla, vähän kuin varoen, mutta lopussa oli alkanut hyppäämään rennommin. Sitten tahtoo selkä mennä kaarelle hypätessä, tähän saatiin hyvä treeniohje.
Sitten Vappu kysyi onko käynyt koska fyssarilla... eli vähän mietti noita takajalkoja. Cheenalla oli onneksi aika vielä samana iltana Marille ja Mari oli jo pyytänyt että otan Remon mukaan ja hän tarkistaa onko polvet pysynyt auki. No ei ne ollut ja selkäkin oli jo päässyt jumiin. Joten siinä syy hyppäämiseeen. Vappu on kyllä taitava, näki heti että jotan häikkää on takapäässä. 


Mari tulee ensi torstaina tarkastamaan taas Remon ja jos on jumit tullut takasin, pitää alkaa selvittämään onko jotain rakenteellista.... mutta voi olla ihan sitä että noi jumit on ollut siellä vaikka kuinka kauan ja vanhat vammat vaatii usein useamman kerran hoidon. 


29.5. meillä oli Timo Rannikko kouluttamassa. Tosi kiva, mutta haastava rata.
Molemmilla meni omaan tasoon nähden treeni oikein hyvin. Mä tykkäsin tosi paljon. Ja kiva kuulla kun Timo sanoi että noin nopean koiran kanssa mä en voi ajatella yhteen kohtaan yhtä ohjausta... ei me todellakaan mitään tykkejä olla, mutta kyllä toi poika mene aika haipakkaa kun ohjaus on ajoissa :)


Tänään oli Ninjan kilpatoko. Meillä oli aiheena meidän suosikki eli ruutu. Lähdössä jumittaa pahasti, ja lopussa istumisessa hidastelee, mutta kaikki siinä välissä toimii hienosti. Ninja tykkää tekemisestä, mutta noi muut on sen mielestä ihan liian yliarvostettuja juttuja, toimintaa sen pitää olla :D


Huomenna Jaksi menee kisaamaan Ninjan kanssa....


Siinä oli ne jutut mitkä nyt tuli äkkiseltään mieleen...


Olen kysellyt hintoja kastroinnista ja selkä ym. kuvista...mutta kun meillä on joka viikko jotain ettei millään löydy noin kolmen viikon "vapaata" toipumiseen... mistä sitä saisi aikaa lisää... 






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti